Ont i fingrarna.

Måste bara börja med att säga att jag fick mina glasögon för två dagar sedan. Dom är sååå fina. Trivs verkligen med dom :)

I förrgår o i går har det inte hänt så mycket. Mest lek o mysa, varit hos mormor o morfar, varit hos gammelmormor, varit ute o gått o varit hos Louise. Trevliga och lugna dagar.

Idag hände det inte så mycket heller. Inte förrän senare på eftermiddagen. Mest gos o bus. Sen på eftermiddagen körde vi o köpte mat o godis till Nevyn i djuraffären i Hjärsås. Man fick en jätte bra tunna att ha maten i med när man köpte en så stor säck. Väldigt bra :)
Sen när vi hade varit i djuraffären åkte vi ner till tygaffären här i byn o köpte tyg, så jag kunde klä om min gamla Hokus Pokus stol till Alvin, han tycker inte om sin gamla längre. Tycker nog han blivit för stor för den.
När vi kom ner till tygaffären var det en annan där inne för att köpa tyg. Hon hade sin hund med sig. En pytte pytte liten chihuahua. Hon sa att den bara vägde 1.9 kg. Gud sååå liten. 
Den var framme o hälsade på Alvin. Den blev så glad att den kissade lite. Alvin tyckte nog att den var söt o busig för han log jätte stort åt den när det ställde sig nog honom o viftade på svansen. 
Efter att ha köpt tyget, pratat lite med Ingrid (ägaren av affären) o hälsat lite till på hunden satte vi oss i bilen o åkte hem.
Gick inom en sväng till Alvins mormor o morfar. Han fick en macka o lekte sedan lite. 
Sen var det dags att gå hem. Alvin fick lite välling o sen var det dags för honom att krypa i säng. En trött liten gosse, men han ville absolut inte somna. Tig nog en timme innan han hade somnat.

Satte mig sen o kollade lite på tv o slappade en stund, sen satte jag igår med att klä om Hokus Pokus stolen.
Två timmar senare o med fingrar som väckte var jag klar. Blev riktigt nöjd med resultatet.



Såhär blev det färdiga resultatet.


Nu ska jag inte göra något med. Ska bara dricka upp mitt kaffe o sen ska jag ta o krypa ner i sängen. Är riktigt trött nu.

I morgon vet jag inte alls vad som händer. Får helt enkelt se det.

Ha det så bra med er alla nu. O sov så gott.
Puss o kram på er.

Kommentarer
Postat av: mamma

hej gumman så fin den blev, du är ju riktigt duktig. man kan mer än man tror puzzizar

2009-08-14 @ 00:48:22
Postat av: Ulrica

Ja, jag blev riktigt nöjd. Kanske inte behöver vara orolig för att jag inte klarar sy kläderna till Alvin heller. Bara man tar gott om tid på sig o är nog.

2009-08-14 @ 00:52:52
URL: http://mammatillalvin.blogg.se/
Postat av: Bea

Blev jättebra ju! Tror du klarar det med att sy kläder till honom galant :)



Kramkram.

2009-08-15 @ 20:47:36
URL: http://marcusfliicka.bloggagratis.se/
Postat av: Ulrica

Ja, jag tror med det :)

2009-08-15 @ 21:26:02
URL: http://mammatillalvin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0