Ingen vidare dag idag...

Kände att jag verkligen behövde ta en paus just nu.
Sitter med listan över allt som ska inhandlas i morgon, inför julen.
Det är jättemycket som ska handlas, men listan är än så länge väldigt kort. Det beror på att jag lider av totalt hjärnsläpp.
Blir så arg när det blir så. Jag vet ju egentligen vad det är som ska handlas, men nu när jag satte mig ner för att skriva upp det, så försvann det bara ur huvudet. AHHHH!!!!!
Så nu tänkte jag att jag skulle skriva ett blogginlägg istället, eftersom jag insåg att det var EVIGHETER sedan sist.
Men som vanligt har det inte hänt så mycket mer än vanligt.
Skola, städat, lagat mat, lekt o busat med Alvin, varit hos hans mormor, morfar o morbror och varit hos han gammelmormor. O för någon dag sedan var Louise här en sväng. Mycket trevligt.
Vi har tyvärr inte haft så mycket tid att träffas pga en massa olika saker. Men nu blev det i alla fall av.
Idag har varit en sådär dag.
Det började bra. Alvin vaknade o fick lite välling eftersom det var tidigare än vanligt o varken jag eller David var hungriga, så vi tog bara en kopp kaffe. Sen lektes det en massa. Alvin var på sitt vanliga solskens humör. Sen blev det frukost. Efter frukosten satt Alvin på golvet o lekte, nedanför bordet. Varken jag eller David såg honom riktigt. Bara huvudet lite o så hörde vi hur han pratade o skrattade. Rätt som det var försvann glädjen o ersattes av gråt. Hade ingen aning om vad som hände. Tog upp Alvin o såg att det ran blod ner för kinden på honom. Gick o hämtade något att torka av honom med, då såg jag att han hade ett jack vid ögat. Han måste alltså ha slagit i hårt för att det skulle hända. Gick ner till mina föräldrar så dom fick kolla ifall någon behövde kolla på det, men det trodde inte dom heller. Vi blev kvar där nere en stund. Alvin kollade på Teletubbies o lekte lite. Sen gick vi hem igen. På med alla kläder o gick ut för att leka i snön.
Alvin gillade det INTE!! Ville inte alls leka. Ville bara in istället. Så vi bestämde oss för att gå ner o handla istället. När vi kom hem blev det lunch. Sen lektes det ännu mer o under tiden Alvin lekte så gjorde jag knäck :)
Sen var det dags för Alvin att vila o jag slappade i soffan. Sen blev det middag. Pasta o korvstroganoff. Alvin ÄLSKAR det.
Sen var det Bolibompa som Alvin verkligen älskar. Han sitter helt stilla i soffan under tiden det är. Han sitter gärna inte still så länge annars.
O sen var det dags att sova för Alvin. Jag fixa lite i köket o sen har jag bara suttit i soffan o tagit det lugnt.
Ja, o nu sitter jag o ska komma på allt som ska handlas.
Får väl återgå till det nu, eftersom jag inte har med att skriva här.
Ha det bra med er alla.
Puss o kram på er. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0