Nu var det länge sen...IGEN!!

Det här med bloggande går verkligen i vågor. Ibland skriver man ofta o ibland går det lång tid mellan gångerna.
Ska vara lika tråkig som vanligt med vad som hänt sedan sist.
Vi har inte gjort så mycket. Bara det gamla vanliga.
Är äntligen helt klar med den ena kursen jag går. Bara lite kvar på dom tre sista med. Sen är jag klar för terminen. Tänkte jag skulle vara klar med allt den 14, då jag har sista lektionen, så jag kan ha JULLOV efter det. Känns verkligen som det behövs nu.
Det tar verkligen på krafterna att plugga samtidigt som man har barn, men det går :)
I måndags tror jag det var, då bakade vi pepparkakor. Alvin tyckte det verkade roligt till en början, men sen tyckte han bara att han skulle äta degen, men det fick han inte. Bara smaka. Man kan ju få hemskt ont i magen annars. Så han blev VÄLDIGT arg på mig när vi satte ner honom på golvet igen. Men som vanligt gick det över snabbt o han satte sig o lekte med David istället.
I måndags var vi även hos Alvins gammelmormor. Lika trevligt som vanligt. Fikade, pratade o lekte. Var där även idag. Då fick vi hemmagjort jordgubbskräm. Mumsigt. Alvin älskade verkligen den. Sa hela tiden MER!!
När vi var påväg till henne idag sa jag något om att vi skulle till gammelmormor. Då sa Alvin glatt Alleommo. Så gulligt lät det :) Min lilla kille börjar bli stor. Kan säga en hel mening. Men då säger han, Det är slut, o så slår han ut med armarna o visar att det är slut. :)
Sen för några dagar sedan satte jag ihop en av Alvins julklappar som nu står i vårt förråd. Hoppas inte Alvin får syn på det, då vill han ha den :P Tänkte att han inte kunde få saker i julklapp som tar ett tag att sätta ihop innan han kan leka med det.
Ikväll pratade Alvin med sin farmor o farfar med på datorn :) Han tycker verkligen om det.
Nej, nu har jag inget mer att skriva för tillfället.
Ska bara lägga in lite bilder med.
Ha det bra med er alla.
Puss o kram på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0