Första tanden.

Japp, igår fick Alvin sin första lilla tand. Märkte det efter att jag hade hängt tvätt. Han stod i sin gåstol och hade det jätte roligt och rätt som det var blev han JÄTTE ledsen och bara skrek. Satte mig i soffan med honom för att lugna honom. Tog ganska lång tid. Han lugnade sig när han pratade med sin mormor i telefonen tillslut. Kollade i munnen sen på honom när vi hade lagt på...och där var den...Han första tand. Så det var ju inte konstigt att han blev ledsen. För tandköttet hade nog precis spruckit upp då. För dagen innan var där ingen tand, för det hade jag kollat på kvällen innan han la sig, det kändes inte ens något under tandköttet. Men nu har den i alla fall kommit.
Mammas lilla gosse börjar bli stor. Tiden går så fort.

Idag var vi en sväng uppe hos Alvins mormor, morfar och morbror. Roligt. Gammelmormor kom också upp, så han fick träffa henne med lite :) Han tycker verkligen om henne. Lyser upp som en liten sol varje gång han ser henne.

Nu ligger han i sängen och sover sedan några timmar tillbaka. Får kanske krypa i säng själv med snart. Är riktigt trött jag med.
Måste ju sova lite, för i morgon ska jag ta och ta ner alla julsakerna o byta gardiner i köket. Får väl ta o dammsuga av lite i lägenheten med.

                                         Glada gossen på nyårsafton med sina nya kläder han fick i julklapp.

Ha det bra med er alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0