BVC idag.

Idag var vi på BVC med Alvin. 1½ år kontrollen. Det gick jätte bra.
Började med alla frågorna, pratar han, ritar han, staplar han klossar, kan han peka ut kroppsdelar. Han kan ju allt det, men vill bara visa att han kan stapla klossar. Prata kan har ju med, men han vill gärna inte göra det. Han kan en massa olika ord, men använder som inte så flitigt som jag hade velat :D
Sen var det vägning o mätning. Har är nu 87,5 cm plus. Gick inte riktigt att mäta honom eftersom han VÄGRADE ligga still för det. Han väger 12,1 kg. Ingen tungviktare direkt, men inte underviktig heller...Som tur är.
Fick även recept utskrivna till honom på kortison o mjukgörande kräm. Vi smörjer ju honom dagligen pga av eksem, så det är inte mer än rätt att få det på högkostnadskortet. Det är ju svindyrt.
Precis innan vi gick ut ur rummet fick han sprutan mot mässling, röda hund o påssjuka med. Sen efter en kvart åkte vi hem.
När vi hade kommit hem blev det lite bus här hemma o sen lite lunch. Sen blev det middagsvila för Alvin. Eftervilan busade han med Louise som kom hit. Han verkligen älskar henne ♥
Sen fixade vi lite middag o efter middagen gick jag o Alvin till hans mormor o morfar. Var där i lite mer än en timme. Sen bar det av hem igen.
Då var det dags att prata med farmor o farfar på datorn :)
Lika roligt varje gång.
Han pratar med dom en massa o busar :)
Sen var det dags för säng för honom.
Nu ligger han i sängen o jag får lov att bara ta det lugn resten av dagen.
Det ska faktiskt bli riktigt skönt. Är nämligen riktigt riktigt riktigt trött.
Ha en fortsatt bra kväll med er alla.
Puss o kram på er ♥

Kommentarer
Postat av: madde

tyvär är det inte så enkelt att bara kolla blocket. den måste va rätt ny och bra modell osv osv det är inte riktigt vi själva som bestämmer för där finns så många krav för att de ska kunna fixa den till oss handikapp anpassning osv =(

2010-02-20 @ 22:29:57
Postat av: Angelica

Ja jag ska också baka kanelbullar nån dag nu. Jag ska ha kalas på söndag så jag vill inte vara ute i sista minuten. En annan sak: Du har ju egna bilder på din header, hur gör man det?? Har suttit med min blogg ett tag men kommer f*n inte på hur man får egna bilder på headern. :( Kramis

2010-03-20 @ 23:55:20
URL: http://angelicahanssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0