Första dagen på det nya livet.

Idag har det varit en ganska lugn dag. Var hos Alvins mormor o morfar en sväng.
Sen efter vi hade ätit middag, så bestämde jag mig för att plocka bort julen. Så nu är det gjort. Riktigt skönt faktiskt. Var trött på sakerna nu. Dom kändes bara i vägen, julen är ju ändå över för denna gången.
Men som rubriken ljöd, så har mitt nya, hälsosammare liv börjat idag.
Insåg när jag ställde mig på vågen att det VERKLIGEN behövs. Höll på att få en chock.
Jaja, nu har jag i alla fall tagit första steget till att ändra på det.
Har satt upp ett delmål först o främst. Ska ha gått ner 15 kilo tills Alvins födelsedag, den 1 Juli, men ska fortsätta att gå ner även efter det. Det är många kila som ska bort. Hoppas att i alla fall ha tappat alla kilona tills nästa sommar. Det kommer kännas så skönt när jag är klar, men naturligtvis även varje måndag jag går upp på vågen o ser kilona försvinna.
Så nu äts det inget godis, inga kakor o bara nyttig mat för min del.
Idag hade vi något riktigt gott till middag. Räkor masala. Mums. Det kommer jag göra fler gånger. Ganska starkt, men det gillar jag. Även Alvin för han satt o sa mmmm hela tiden.
Får se vad det blir i morgon.
Nej, nu ska jag ta o kolla klart på CSI NY.
Ha det bra med er alla.
Puss o kram på er. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0